Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תפריט

מימון קבוצות רכישה

לקיחת משכנתא כחלק מקבוצת רכישה, נחשבת למורכבת יותר אך גם משתלמת יותר מבחינה כספית. כאשר קבוצה הרוכשת יחד מגרש נדל"ן או מתחם דיור מחפשת מימון, כל אחד מחברי הקבוצה יכול ליטול משכנתא לעצמו, לחוד, אך ישנה גם אפשרות להשיג מימון קבוצות רכישה. כל קבוצת הרכישה יקחו יחד את ההלוואה והקרקע כולה תשועבד לטובת הגוף המלווה. כאן ריכזנו עבורכם מידע בנושא, אתם מוזמנים לפנות אל צוות אוהד וייס – ייעוץ משכנתאות.

 

מה זה קבוצת רכישה?

כל עסקת נדל"ן יכולה להתבצע מול אדם אחד או לחילופין, מול מספר רוכשים. כאשר מספר רוכשים מתאגדים יחד לרכישת נכסי נדל"ן מתוך מטרה להוזיל את עלויות המימון, הם מתאגדים יחד לקבוצת רכישה. יחד הם יקחו הלוואה וממילא, בכוח הרבים, הם יצליחו להוזיל את מחיר ההלוואה. קבוצת רכישה ניתן לארגן באופן עצמאי ויש חברות נדל"ן שמציעות מראש רכישה בקבוצת רכישה.

 

למה לקחת משכנתא בקבוצת רכישה?

במקרים רבים לווה יש שתי אופציות: או ליטול הלוואת משכנתא באופן עצמאי מבלי להיות תלוי בקבוצת הרכישה, או להצטרף לקבוצה ולקבל יחד עם כל חברי הקבוצה את המימון לפרויקט. במקרה כזה חשוב לזכור כי מימון קבוצות רכישה הוא אומנם מורכב לגיוס והא מצריך ליווי של מקצוענים, אך הוא בהחלט מוזיל את ריביות המשכנתא בצורה משמעותית.

 

מימון קבוצות רכישה – איך זה עובד?

קבוצת רכישה מצריכה התארגנות מסודרת של חברי הקבוצה, כל אחד מהם צריך לגייס הון עצמי מספק ללקיחת ההלוואה ורק לאחר שיש הון עצמי מספק, ניתן להתחיל בתהליך הגיוס. עבור מימון קבוצות רכישה נעזרים במימון בנקאי. לצורך כך הבנק המלווה משעבד את הקרקע המשותפת וכל עוד וההלוואה לא מסולקת, השיעבוד לא יוסר. מסיבה זו לא ניתן לפצל את המשכנתאות של חברי הקבוצה למספר בנקים… יש בנק אחד משעבד ורק הוא יממן את הפרויקט וילווה אותו.

 

למה להיעזר ביועץ משכנתאות בעסקה כזו?

בכל נטילת משכנתא, קריטי להיעזר בייעוץ משכנתאות מקצועי. ליווי מקצועי מוזיל עלויות ובטווח הרחוק הוא מביא את הלווה לחיסכון של מאות אלפי שקלים בתשלומי ריביות המשכנתא. ההיערכות חייבת להיות מותאמת, היועץ יעזור ויכוון את הלווים לאורך כל הדרך, מהן האופציות המומלצות, הוא ינהל משא ומתן מול הבנקים השונים לגיוס התנאים המתאימים לחברי הקבוצה וכך לאורך כל הדרך, חברי הקבוצה יקבלו ליווי מקצועי של חברת ייעוץ משכנתאות הפועלת לטובתם במטרה לגייס הלוואה משתלמת ומותאמת לצרכים שלהם. חשוב לציין כי כאשר פונים לחברת ייעוץ משכנתאות, חשוב לפנות לחברה בעלת מומחיות בגיוס מימון לקבוצות רכישה. לא כל חברת מימון היא בעלת ניסיון בנושא ולכן כדאי שתבדקו את הנושא לעומק. חברת אוהד וייס – ייעוץ משכנתאות מצליחה להשיג מימון משתלם לקבוצות הרכישה שבחרו בה, עכשיו גם אתם יכולים.

 

באמצעות ליווי מקצועי מיומן של הצוות שלנו, תוכלו להנות מ:

  • עזרה בהגשת הטפסים הנדרשים לבנקים, בדיקת היתכנות מוקמת וסיוע בסינון חברי הקבוצה המתאימים לקבוצה.
  • קבלת ליווי משפטי מול הבנקים
  • ניהול משא ומתן עם הבנקים להוזלת הריביות וייעול תנאי ההלוואה המוצעת
  • ליווי מקצועי אישי של כל חבר בקבוצה לאורך כל תהליך הפרויקט
  • סיוע באיסוף המסמכים הרלוונטיים
  • בדיקת האופציות האפשריות לגיוס המימון ומציאת פתרונות מימון חלופיים ככל שעולה הצורך.

 

האם ניתן למחזר משכנתא בקבוצת רכישה?

מחזור משכנתא הוא לא חתונה קתולית ובכל מצב שהוא ניתן למחזר את תנאי המשכנתא. כדי למחזר משכנתא נוטלים הלוואת משכנתא חדשה ובאמצעותה מסלקים את ההלוואה הקודמת. לאחרונה יותר ויותר לווים פונים לבצע מחזור משכנתא, זה יכול להיות בגלל המחיר היקר, בגלל הריביות שהתייקרו או בגלל ההכנסה שעלתה. כל סיבה שהיא יכולה לעלות את הרצון למחזר משכנתא, אך לפני כל ביצוע מחזור, חשוב לבדוק את כדאיותו. כדאיות מחזור משכנתא נותנים לאיש מקצוע לבדוק, יש מקרים בהם אומנם הלווה רוצה לערוך שינויים בתמהיל ההלוואה שלו, אך מצב הריביות כל כך יקר, שאין סיבה מוצדקת למחזר את המשכנתא ולייקר בשל כך את ההלוואה.

 

מה גובה אחוז המימון שניתן לקבל?

בסופו של דבר, משכנתא בקבוצת רכישה הייא כמו משכנתא רגילה מבחינת אחוז המימון וגובה המימון שיתקבל יהיה בהתאם לאופי העסקה:

  • על דירה ראשונה ויחידה ניתן לקבל אחוז מימון גבוה של עד 75% מערך הנכס.
  • על דירה חליפית, משפר דיור יוכל לקבל הלוואה של עד 70% מערך הנכס.
  • על דירה נוספת להשקעה אחוז המימון יהיה נמוך משמעותית והוא יעמוד על 50% בלבד.
  • בדירות מחיר מטרה / למשתכן, ניתן להנות מאחוז מימון חריג ולהגיע עד למימון של 90% מערך הנכס בשוק החופשי.

 

אילו מסלולי משכנתא ניתן לשלב במשכנתא כזו?

כמו בכל משכנתא, גם במשכנתא קבוצתית ניתן לשלב מגוון רחב של מסלולי משכנתא. אם מדובר במשכנתא לבנייה עצמית, מסלול המשכנתא הראשון שיהיה צריך להיות משולב הוא ריבית קבועה ולא משנה אם הוא יהיה צמוד מדד או לא.

כל הלוואת משכנתא צריכה לכלול על פי נהלי בנק ישראל לפחות שליש מגובה ההלוואה בריבית קבועה. את יתר סכום ההלוואה ניתן להצמיד למסלולים שונים כמו פריים, משתנה צמודה למדד, משתנה לא צמודה, מסלול מט"ח ועוד.

בחירת מסלולי המשכנתא צריכה להיעשות מתוך היכרות עם מאפייני כל מסלול, מה מאפיין אותם ואיך הם יכולים לייצב ולהתאים לתנאי ההלוואה שאתם רוצים לקבל.

 

סוגי משכנתאות שבטיפולינו:

צוות אוהד וייס – יעוץ משכנתאות מומחה בטיפול במשכנתאות מורכבות מטפל במגוון סוגי משכנתאות מלבד משכנתא חדשה או משכנתא קבוצתית… כמה מהם שמומלץ להכיר:

  • איחוד הלוואות – בעלי נכס משלהם הנקלעים למערבולת כלכלית יכולים לערוך סדר כלכלי לעצמם באמצעות איחוד הלוואות. הם מסלקים את כל ההלוואות הקטנות שברשותם באמצעות הלוואת משכנתא  שהם לוקחים, כך גובה ההחזר החודשי פוחת משמעותית ודירוג האשראי שלהם עולה.
  • משכנתא לגיל השלישי – משכנתא רגילה ניתנת עד לגיל 60. בני שישים ומעלה המעוניינים לקבל הלוואה, יתקלו בקשיים מול הבנקים. כיום ניתן לגייס משכנתא הפוכה בה הנכס משועבד ותמורתו הלווה מקבל כעין קצבה חודשית או סכום הלוואה ח"פ ורק בעת הפטירה ההלוואה מסולקת. אם אתם מעל גיל שישים ואתם מעוניינים לקבל הלוואת משכנתא, תצטרכו את המומחים שבתחום לצידכם. הם ידעו ללחוץ על המקומות הנכונים בכדי שתוכלו לקבל הלוואה בתנאים מותאמים ליכולת שלכם.

 

שאלות ותשובות בנושא מימון קבוצות רכישה

מדובר בהלוואת משכנתא רגילה הנלקחת במאוגד, על ידי כל חברי הקבוצה יחד. כל חברי הקבוצה פונים לגוף מימון אחד ומנהלים מולו משא ומתן במטרה להוזיל את מחיר הריבית ולהתאים את תנאי הריבית למה שמתאים לחברי הקבוצה. כמובן שכל חבר מקבוצת הרכישה צריך להגיע באופן אישי לחיתום בבנק ובסופו של דבר הוא מתחייב לשלם את החזר המשכנתא שלו בלבד… 

אם אתם לוקחים משכנתא במסגרת משכנתא קבוצתית, לאורך כל תהליך הבנייה תצטרכו לשלם פעימות מעלות הדירה. עם כל התקדמות בבנייה, תקבלו דרישה לתשלום. כל חבר קבוצה נדרש להעביר את התשלום הנדרש (על פי רוב חברי הקבוצה נדרשים להפקיד את ההון העצמי שברשותם בחשבון נאמנות שיגן עליהם מפני התמוטטות כלכלית של חברי הקבוצה) וכך, לאחר שההון העצמי הסתיים, חברי הקבוצה יקבלו דרישה לתשלום, אם יש לחבר הקבוצה לשלם מהונו לתשלום הדרישה, הוא יכול להעביר כסף ולשלם. ואם הוא צריך לממש את המשכנתא, הוא מעדכן את הבנק שהוא מעוניין בכך. הדרישות לתשלום יגיעו בהתחלה בכל רבעון,  ובהמשך המשכנתא תיכנס לסדרה. 

 

מימון קבוצות רכישה
מימון קבוצות רכישה

 

לשיתוף המאמר לחצו:

אהד ויס בפייסבוק | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תמונת פרופיל אהד ויס
אהד ויס,
יועץ משכנתאות מורשה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם אהד ויס >>
ההלוואה מיועדת אך ורק לבעלי נכסים בשיעבוד נכס >>