Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תפריט

הלוואה לעסקים

כל בעל עסק המעוניין לקדם את העסק שלו, צריך מימון לכך. הלוואות לעסקים מאפשרות לבעל העסק להנות מהלוואה מותאמת לצרכי ויכולות העסק. ממי מעניק הלוואה לעסקים, מהם התנאים הנדרשים לקבלת הלוואה כזו ועל מה חשוב להקפיד בלקיחת הלוואות עסקיות? – על אלו ועוד ריכזנו לכם כאן מידע. נקווה שתפיקו ממנו תועלת, שלכם, אהד ויס – ייעוץ משכנתאות.

למה נועדה הלוואה לעסקים?

כדי לקדם עסק צריך מימון, הון נזיל. זה יכול להיות לצורך חיזוק המותג, בניית אסטרטגיות עסקיות, חידוש והרחבת מלאי קיים, הטמעת תוכנות אוטמטיות, הרחבת העסק פיזית ועוד. לא לכל בעל עסק יש את ההון הנדרש, ולמען האמת, גם בעל עסק שיש לו את ההון הנדרש, יעדיף למנף את ההון שיש לו וליטול הלוואה משתלמת על בסיס ההון שיש לו.

 

סוגי ההלוואות לעסקים

בסופו של דבר, ההלוואות המוצעות ניתנות בשלושה מסלולים עיקריים:

 

הלוואה להקמת עסק

כד להקים עסק ולהתחיל הכל מאפס, צריך לרכוש סחורה וציוד, לבנות אסטרטגיות שיווקיות ולצאת בפרסום מאסיבי. הלוואות רבות מעודדות הקמת עסקים וזו המטרה המוצהרת שלהן.

 

הלוואה לצרכי הון חוזר

עסק המנוהל היטב יחתור תמיד להתקדם. עסק שלא מקדם את עצמו, ימצא את עצמו מהר מאוד מדדה אחרי כולם. וזו גם הסיבה שעסקים מצליחים ממשיכים להתייעץ עסקית עם יועצים פיננסים ואסטרטגיים גם כשמדובר בעסק מבוסס ומכניס. במקרה כזה, ההלוואה ניתנת בהתבסס על ההון שאמור להיכנס מפעילות העסק.

 

הלוואה לעסקים במשבר

כל עסק יכול להיכנס למשבר. ממשבר אפשר לקרוס או לצמוח. ניהול עסק בצורה נכונה היא מיומנות שרוכשים עם הזמן ולא ניתן להימנע מטעויות. טעויות עלולות לעלות ביוקר אבל כידוע, מי שלא עושה לא טועה. אם טעיתם ונקלעתם למשבר עסקי, פנו למומחים הרלוונטיים ובדקו איך תוכלו לחלץ את העסק ממצב הביש אליו הוא נקלע. מימון לעסקים במשבר נועד לסייע לבעל העסק לעמוד על הרגליים ולהמשיך לתפעל את העסק כנדרש. אם ניקח לדוגמא עסק שלא התנהל נכון כלכלית ולכן הוא לקח על עצמו הלוואות רבות וקטנות שהצטברו במשך הזמן להחזר חודשי נכבד ומעיק, בעל העסק יכול לבצע איחוד הלוואות, לקחת הלוואה אחת ובאמצעותה לסלק את כל ההלוואות הקטנות. כך הוא מרוויח פריסה רחבה יותר, תשלומי ריבית נמוכים יותר ותנאים מותאמים ליכולת שלו.

 

מי נותן הלוואות עסקיות?

הבנקים בישראל

באופן עקרוני, בכל הלוואה שהיא, כדאי לבדוק את האפשרות המוצעת בבנק. הבנקים בישראל מציעים מגוון הלוואות למגוון תחומים זה לא חייב להיות רק בנושאי משכנתא חדשה, משכנתא לגיל השלישי, מחזור משכנתא. הבנקים מעניקים הלוואות לעוד מגוון תחומים כמו הלוואה לרכישת רכב, הלוואה לקידום העסק ועוד מגוון הלוואות עסקיות. בסופו של דבר, עסק שיש לו נכס משלו יוכל להרוויח מלקיחת משכנתא על חשבון הנכס שלו עבור העסק, כי כך הוא יצליח לקבל הלוואת משכנתא הידועה בריבית הנמוכה שלו לעומת הלוואה עסקית. כך או כך, מקור המימון הנפוץ ביותר לקבלת הלוואות עסקיות הוא הבנק.

 

חברות ביטוח

ניתן לקבל הלוואות גם מגופי מימון חיצוניים כמו חברות ביטוח המעניקות הלוואות עסקיות או הלוואות משכנתא לגיל השלישי. לרוב מדובר בהלוואות יקרות יותר מההלוואות הבנקאיות ולכן הן פחות פופולאריות.

 

הלוואות בערבות המדינה

כל עסק מכיר את האפשרות לקבל הלוואה בערבות המדינה. הלוואות אלו מיועדות אך ורק לבעלי עסקים קטנים ובינוניים וכדי לקבל אותן צריך לעמוד בקריטריונים רבים. ההלוואות בערבות המדינה הן הלוואות הניתנות דרך גופי מימון שנבחרו לכך, ולכספי ההלוואה המדינה ערבה, מה שמוזיל את ריבית ההלוואה בצורה משמעותית.

 

גופי מימון פרטיים

יש לא מעט חברות אשראי וגופי מימון פרטיים ועסקיים המציעים הלוואות לבעלי עסקים. חשוב לציין שהלוואות אלו נחשבות להלוואות יקרות יחסי והן נלקחות כאשר בעל העסק מחפש הלוואה שהיא לא על חשבון האובליגו / מקור מימון שיאות לאשר לו הלוואה למרות דירוג האשראי הנמוך שלו והמצב הלא יציב כלכלית ועוד מגוון סיבות.

 

מה חשוב לדעת לפני לקיחת הלוואה לעסק?

סכום הלוואה נדרש

אם אתם מחפשים הלוואה עסקית, חשוב שתעצרו רגע ותבדקו האם אתם באמת צריכים את ההלוואה ומה גובה הסכום הנדרש לכם. לא מעט בעלי עסקים רואים שהם אכן צריכים הלוואה בסכום מסוים, נניח שמדובר ב25,000 ₪, הם פונים לחפש הלוואה בסכום הזה ומוצאים הלוואה של 40,000 ₪, הם נוטלים אותה ולא באמת מבינים שהם משלמים ביוקר על 5,000 ₪ הנוספים. הם מתחייבים על סכומים גבוהים יותר ממה שהם נדרשים וכך בעצם עלול להתפתח גלגל חובות שכדאי להימנע ממנו.

 

אפשרויות ההחזר

אתם לא רוצים רק לקבל הלוואה, אתם גם רוצים לעמוד בהחזרים החודשיים העתידיים. חשוב לוודא שאכן מדובר בתנאי החזר שנוחים לכם. מבחינת גובה ההחזר החודשי ובכלל, כל תנאי ההחזר. יש הלוואות המוצעות במסלול גרייס בו הלווה משלם בתקופה הראשונה ר על הריבית ובסיום התקופה הוא מתחיל לשלם על הקרן, יש הלוואות בלון המתאימות למי שאין לו איך לשלם את ההחזרים הנדרשים ולכן הוא לא משלם לאורך כל התקופה על ההחזר, אלא רק בתשלום האחרון בבת אחת הוא מסלק את כל ההלוואה. לא כל מסלול הלוואה מתאים לכל אחד וחשוב לבדוק את תנאי ההחזר העתידיים ולהתאימם ליכולת הקיימת.

 

גובה הריבית

ההלוואות העסקיות וכלל ההלוואות בשוק ההלוואות לא ניתנות חינם. הבנקים ומקורות המימון האחרים לא מפעילים גמ"ח להשאלת כספים ועל כל הלוואה הם גובים ריבית. הריבית היא הרווח של גוף המימון ממתן ההלוואה. גופי המימון ירצו לגבות ריבית כמה שיותר יקרה, אך מצד שני אתם תרצו לשלם כמה שפחות ריבית וכאן נכנס לסיפור השוואת ריביות וניהול משא ומתן אותו יועץ פיננסי יבצע עבורכם. הוא יגיש בקשה להלוואה מגופי המימון הרלוונטים, אחר כך הוא יערוך השוואה ביניהם למציאת הריבית הזולה ביותר, עם הממצאים שבידיו הוא יתמקח עם יתר הגופים לקבלת הלוואה בשיעור ריבית נמוכה יותר.

 

מהם התנאים הנדרשים לקבלת הלוואה לעסקים?

כדי לקבל הלוואה לעסק, תצטרכו לעמוד בקריטריונים שונים. לכל גוף מימון קריטריונים משלו. אך באופן כללי, יש קריטריונים כללים אותם כדאי להכיר כאשר מעוניינים לגייס הלוואה לעסק.

  • דירוג אשראי תקין – לכל אזרח ישראלי יש דירוג אשראי המתבסס על התנהלותו הפיננסית. ככל שההתנהלות תקינה יותר, הדירוג יהיה גבוה יותר. אדם שלא מצליח לעמוד בהתחייבויותיו, מוריד לעצמו את דירוג האשראי.
  • תכנית עסקית בנויה היטב – כאשר מדובר בעסק, גופי המימון ירצו להתרשם מהתוכנית העסקית לבדיקת מצב העסק ולאישור ההלוואה.
  • יכולת החזר – בלקיחת הלוואה חשוב לזכור את עניין ההחזר. יכול להיות שאתם יכולים לקבל הלוואה בתנאים מצוינים, אך אין לכם יכולת החזר לשלם את ההחזר החודשי הצפוי ולכן תקבלו סירוב להלוואה. במקרה כזה כדאי לשקול אופציה לפרוס את ההלוואה לטווח שנים ארוך יותר.
  • ערבויות ובטחונות – בהלוואות בסכומים גבוהים, גוף המימון יבקש ערבות או הצבת בטחונות הנותנים מענה לגובה ההלוואה הנדרש.

 

לסיכום

הלוואה לעסק היא הלוואה שנועדה לסייע לעסקים לקדם את עצמם ולהרוויח יותר. בסופו של דבר, כל עסק מוצא את עצמו נעזר בהלוואות עסקיות. בכדי להימנע משתלום על הלוואות יקרות, פנו ליועץ פיננסי שיגייס עבורכם את ההלוואה המשתלמת ביותר לתנאים שלכם.

שאלות ותשובות בנושא הלוואה לעסקים

בדרך כלל הלוואה עסקית היא הלוואה לטווח קצר יחסית הניתנת לתקופה של עד 5 שנים (למרות שניתן למצוא הלוואות לטווח ארוך יותר). שיעור הריבית בהלוואה עסקית יהיה גבוה יותר מריבית על הלוואת משכנתא. אך עם ייעוץ פיננסי ניתן להגיע להלוואות משתלמות במיוחד. 

כאשר לוקחים הלוואה עסקית חשוב לזכור לוודא שמדובר בהלוואה שנותנת מענה לצורכי העסק. זכרו לבדוק שגוף המימון ממנו אתם נוטלים את ההלוואה הוא מורשה לכך מטעם משרד האוצר (כאשר לוקחים הלוואות מגופי מימון חיצוניים). הקפידו על ניהול משא ומתן עם גוף המימון בכדי להבטיח לעצמכם הלוואה בתנאים נוחים לכם ולעסק. 

 

הלוואה לעסקים
הלוואה לעסקים

 

לשיתוף המאמר לחצו:

אהד ויס בפייסבוק | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תמונת פרופיל אהד ויס
אהד ויס,
יועץ משכנתאות מורשה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם אהד ויס >>
ההלוואה מיועדת אך ורק לבעלי נכסים בשיעבוד נכס >>