Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תפריט

הלוואה חרבות ברזל

מסלול החיים של כולנו חווה טלטלה עצומה בשביעי לאוקטובר. מלבד המראות הקשים ומצב החירום מסכן החיים אליו היינו חשופים, לא מעט בעלי עסקים ואנשים פרטיים מוצאים את עצמם מתקשים לעמוד בהתחייבויותיהם הכלכליות. אם זה בגלל גיוס למילואים, נפגעי פעולות איבה, ביקוש ירוד ועוד. הלוואה חרבות ברזל היא אופציה שתוכלו למצוא אותה ממגוון גופי מימון. צוות אוהד וייס בחר גם הפעם להנגיש לכם כאן מידע בנושא, על כל אלה, אתם מוזמנים לפנות אישית לקבלת מענה מדויק ונכון למקרה הספציפי שלכם.

 

הלוואה חרבות ברזל בערבות מדינה

בסופו של דבר העסקים הגדולים והבינוניים הם אלו שממריצים את המשק. פגיעה בהם עלולה לפגוע קשות במשק הישראלי ולכן במתווי פיצויים והלוואות הם הראשונים לקבל הכרה. המדינה העמידה תקציב בכדי להקל על האשראי השוטף של העסקים. הלוואה בערבות מדינה היא הלוואה לה המדינה עצמה ערבה ומשכך, היא זוכה לתנאים ייחודיים. מלבד ההלוואות שהמדינה עצמה מציעה, כל בנק בפני עצמו מציע הלוואות בתנאים מיוחדים בגלל הלחימה המתמשכת. בנוסף, יש גופי מימון פרטיים המציעים גם הם הלוואות, כך שלפני לקיחת הלוואה, חשוב להכיר את האופציות הרלוונטיות השונות.

 

מהם תנאי ההלוואה בערבות מדינה?

* גובה ההלוואה הוא עד 4% מהמחזור העסקי או עד רבע מיליון שקל, הגבוה מביניהם.

* נדרשת בטוחה של 5% בלבד.

* ניתן לדחות את תשלומי הקרן והריבית לתקופה של חצי שנה

* הליך הבקשה הוא מהיר ומזורז והוא נעשה דרך גופי מימון מסוימים שנבחרו לכך על ידי משרד האוצר.

*  הקלה משמעותית מאפשר להגיש את הבקשה ללא דוח מבוקר לשנת 2022

 

הלוואה מקרן עוגן – חרבות ברזל

קרן עוגן היא גוף אשראי חברתי שנוסד ללא מטרת רווח. כרגע הקרן מציעה הלוואה עוגן ללא ריבית. ההלוואות מיועדות לפרטיים (הלוואות עד 60,000 ש"ח) ולעסקים בינוניים וקטנים (הלוואה עד 100,000 ₪ ללא ריבית, או עד 300,000 ₪ בריבית פריים מינוס 3% בשנה הראשונה לתשלום)

 

הלוואות חרבות ברזל המוצעות על ידי הבנקים השונים

בנק ישראל הוציא מתווה הקלות להקלה על נפגעי המלחמה. חלק מהבנקים הוסיפו על המתווה וכך כל בנק מציע תנאים אחרים.

 

מתווה בנק ישראל

מתווה בנק ישראל מחלק את ההטבות שניתן לקבל לשתי קבוצות: אלו שנפגעו ישירות מהמלחמה ואלו שלא. התנאים לקבלת ההקלות במתווה בנק שראל תקפות רק בתנאי ש:

 

  • ללווה אין הליך משפטי פתוח מול הבנק. מי שפיגר בתשלום אך עדיין לא נפתח נגדו הליך משפטי, יהיה זכאי לקבלת ההקלות בתקופה מוגבלת.
  • ניתן לדחות תשלומי החזרי הלוואות עד ה-31.12.23
  • דחיית התשלום תכלול גם דחייה של תשלום הקרן וגם דחייה של תשלום הריבית. בדחיית תשלומי משכנתא, ההחזר החודשי עולה בהמשך כדי לפצות על הדחייה וחשוב לבדוק את ההשפעה של הדחייה הזו לעתיד, גם לצורך עדכון ביטוח המשכנתא.
  • בנוסף יש הקלות מיוחדות לאלו שגרים 30 ק"מ לרצועה / גויסו למילואים / מפונים / קרובי משפחה של חטופים או נרצחים. הקלות אלו כוללות אפשרות להקפיא את המשכנתא לשלושה חודשים ללא ריבית. הלוואות פרטיות עד לסכום של 100,000 ₪ הלוואות לעסקים עד לסכומים גבוהים יותר וכו'.

 

בנק דיסקונט

  • פטור מתשלומי המשכנתא לחצי שנה מיום פרוץ המלחמה לעסקים תושבי העוטף – עד 7 ק"מ מהרצועה.
  • תוספות למסגרות האשראי ופטור מריבית עד לסכום של 10,000 ₪ למשך חצי שנה.
  • דחיית תשלומי החזר הלוואות עד לתקרה של 2 מיליון ₪.

 

בנק הבינלאומי

  • אפשרות להקפיא הלוואות
  • אפשרות להקפאת קרן המשכנתא
  • הגדלת מסגרת אשראי
  • כל זה ניתן לתושבים הגרים 30 ק"מ מהרצועה.

 

בנק ירושלים

לעסקים בטווח של עד 30 ק"מ לרצועה, בנק ירושלים נותן את ההקלות הבאות:

  • ניתן להקפיא החזרי משכנתא ואשראי צרכני לתקופה של שלוש חודשים מבלי לשלם ריבית.
  • פטור מתשלום ריבית על מסגרת עו"ש של עד 10,000 ₪.
  • פטור מעמלות סטנדרטיות לתקופה של עד 3 חודשים

 

בנק לאומי

בנק לאומי מציע את מתווה בנק ישראל בהתאם למרחק העסק מקו העימות. ההקלות כוללות פטור מתשלום עמלות, אפשרות להקפיא את תשלומי המשכנתא ועוד.

 

בנק הפועלים

מעניק הלוואות גישור מקרן שהקים בסכום של 750 מיליון ₪. במסגרת קרן זו הוא מעניק הלוואות גישור לתקופה של 3 חודשים ללא תשלומי ריבית ועד לסכום של 100,000 ש"ח. בנוסף הוא מציע פטור מתשלום עמלות עו"ש ועוד הקלות כמתווה בנק ישראל.

 

בנק מזרחי

מעניק ללקוחותיו העסקיים תושבי העוטף הנמצאים בתוך 7 ק"מ מהרצועה, מענק של 20,000 ש"ח מקסימום. ללקוחות עסקיים הנמצאים בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה, בנק מזרחי מעניק הלוואות לשנה ללא ריבית והצמדה. הוא מאפשר משיכת פיקדונות במסגרת הקרן להלוואה בערבות מדינה ושילוב מסלול גרייס לעסקים שקיבלו הלוואות במסגרת קרן צפונה ודרומה.

 

איזו הלוואה משתלמת יותר?

אם אתם בעלי עסקים שמחפשים מימון, בין אם אתם מוצאים את עצמכם צריכים את המימון בגלל נזקי המלחמה ובין אם אתם מעדיפים לנצל את ההזדמנות לאפשרות לגייס מימון אטרקטיבי ומשתלם לקידום העסק ומנצלים את ההזדמנות ליטול הלוואה חרבות ברזל, כדאי שתכיר את האפשרויות השונות לקבלת הלוואה לעסקים כמוכם.

כפי שניתן לראות, יש לא מעט הטבות לבעלי עסקים בתקופת המלחמה, גם מבחינת ההקלות בתשלומים וגם מבחינת ההלוואות המוצעות. בהחלט ניתן להפוך משבר להזדמנות ולצמוח מהתקופה אליה נקלענו. ההצלה היא לפנות ליועץ פיננסי עסקי שידע לכוון אתכם להלוואה המתאימה לכם ביותר בהתאם למיפוי הנתונים הקיימים.

חשוב לציין כי יש אפשרות לקבלת מענקים מגופי מימון שונים. המענקים עליהם כולם יודעים אלו המענקים מרשות המיסים המפצים על פגיעה בגובה ההכנסה. אך בנוסף לאלו, יש גופים נוספים פרטיים שפתחו קרנות למען העסקים בקו העימות. יש את הבית לסולידריות חברתית שפתחה אפשרות להגשת בקשה למענק, יש עוד קרנות אשר לכולן רצון משותף זהה, לעזור לבעלי עסקים ככל הניתן בכדי לצלוח את התקופה ולהתרומם ממנה יציבים כלכלית. יועץ מצוות אוהד וייס ידע למפות את הנתונים שלכם כנדרש ולכוון אתכם לפתרון המימון המתאם ביותר למצב העסק שלכם.

 

לסיכום

כל מי שצריך מימון בתקופה זו, יכול לנצל את ההזדמנות שנפתחה להשיג הלוואות ללא ריבית בתנאים משתלמים. כמובן שגם בלקיחת הלוואה כזו, חשוב לשים לב ליכולת הפיננסיות הקיימות ולא רק לתנאי ההלוואה. כי זה אמנם נכון שצריך הלוואה זולה ככל הניתן, אך מה תעזור  הלוואה זולה, אם גובה ההחזר החודשי כל כך גבוה ביחס להכנסה של הלווה, שהוא לא יצליח לעמוד בה? לפני הכל חשוב לוודא שתנאי ההלוואה מתאימים ליכולות הפיננסיות של הלווה. לצורך כך פונים לייעוץ מקצועי שינהל את התהליך על הצד הטוב ביותר.

 

שאלות ותשובות בנושא הלוואה חרבות ברזל

כיום, כמעט ובכל בנק מציעים הלוואות לעסקים במסגרת הלוואות חרבות ברזל. מלבד הבנקים, יש את הגופים החיצוניים המציעים הלוואות בערבות מדינה לצד קרנות מימון שונות המציעות סיוע. אמנם יש רבים המתנים את ההלוואה אך ורק לתושבי העוטף / מפונים, אך זה מי שגר במרכז הארץ יכול להנות מהלוואה כזו.

מי שמעוניין לשקם את העסק שלו מבחינה פיננסית למרות המשבר שנחת אלינו, מוזמן לפנות לייעוץ מקצועי פיננסי שיעשה לו סדר בתהליכים העסקיים ובמקרה של חסר במימון, היועץ יפעל לגיוס מימון אטרקטיבי בתנאים משתלמים לעסק.  

 

הלוואה חרבות ברזל
הלוואה חרבות ברזל
לשיתוף המאמר לחצו:

אהד ויס בפייסבוק | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תמונת פרופיל אהד ויס
אהד ויס,
יועץ משכנתאות מורשה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם אהד ויס >>
ההלוואה מיועדת אך ורק לבעלי נכסים בשיעבוד נכס >>