Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תפריט

הלוואה בערבות מדינה

הלוואה בערבות מדינה נועדה לעזור לעסקים בינוניים וקטנים לקדם את עצמם. המאפיין הלוואות בערבות מדינה הוא ערבות המדינה לגוף המימון המלווה שהכסף יחזור. תודות לכך מחיר הריבית הוא נמוך משמעותית ומשתלם ביותר. איך מקבלים הלוואה בערבות מדינה, למי היא בכלל מיועדת ועל מה חשוב להקפיד בעת הגשת בקשב לקבלת הלוואה כזו? במדריך מקיף זה ריכזנו עבורכם מידע בנושא. על כל שאלה נוספת בנושא המימון שתרצו לקבל עליה תשובה מקצועית, אתם מוזמנים לכתוב לנו. שלכם, צוות אוהד ויס – ייעוץ משכנתאות. 

 

מהי הלוואת בערבות מדינה?

המדינה הקצתה קרן שתערוב להלוואות גופי המימון נותנים לעסקים העונים לקריטריונים בכדי שיוכלו לקבל הלוואה בתנאים נוחים. ההלוואות הניתנות לעסקים הן יקרות יותר מההלוואות האחרות הניתנות עבור שכנתא חדשה או אפילו משכנתא לגיל השלישי. הלוואת משכנתא נחשבת להלוואה בעלת ריבית נמוכה, ולעומתן, ההלוואות העסקיות ידועות בתמחור הגבוה שלהן.

 

מה המטרה של הלוואה זו?

מבחינה הגיונית יהיה קל להבין את מה שקורה כאשר עסק חדש / מתחיל / בקשיים מגיע ליטול הלוואה מגוף מימון: גוף המימון יודע לזהות את הפוטנציאל, אך הוא בודק את המצב הנתון ולכן הוא מציע הלוואה עסקית בעלת ריבית גבוהה יותר המתחשבת בסיכון הנלווה למתן הלוואה לבעלי עסקים בינוניים ומטה. משרד האוצר הקים את הקרן בערבות מדינה שמציעה בטחונות להלוואות עסקיות הניתנות בבנקים מסוימים לעסקים העונים לקריטריונים.

 

הלוואה בערבות מדינה נועדה לסייע ב-3 מקרים עיקריים:

  • הן חוזר
  • הקמת עסק
  • השקעה בעסק

 

עסק המעוניין בקבלת הלוואה זו יצטרך להגיש בקשה מסודרת לקרן בערבות מדינה, הבקשה תיבחן ואם היא תאושר, הוא יקבל את ההלוואה בתנאים אטרקטיביים, בהתאם לתקנון הקרן בערבות המדינה.

 

למשרד האוצר יש מטרה ברורה לקדם את העסקים הבינוניים והקטנים בישראל מהסיבה הפשוטה: הם מכניסים למדינה את המיסים הכי גבוהים. למרות הרווח שהעסקים מביאים למדינה, הם לא זוכים לתמיכה נרחבת ומרבית בעלי העסקים שיגיעו לבקש הלוואה מהבנק לקידום העסק שלה, יקבלו סירוב. משרד האוצר נכנס לתמונה והוא מציע פתרון מימון שמאפשר לעסקים רבים לקדם את עצמם.

 

למה הלוואה בערבות מדינה נחשבת למשתלמת?

בהלוואות הניתנות בערבות מדינה, הריבית נמוכה ביחס למחיר הריבית הממוצעת במשק. הריבית הנמוכה היא זו שמפתה את בעלי העסקים לקבל את ההלוואה הזו. בנוסף לריבית הנמוכה, הלווה לא צריך להעמיד בטחונות רבים כמו מה שהוא צריך להעמיד בעת לקיחת הלוואה עסקית סטנדרטית, ההלוואה הניתנת היא מחוץ לאובליגו והמדינה ערבה לשבעים אחוז ממנה, כך שלא פלא שהיא זוכה לביקוש נרחב בקרב בעלי העסקים. הבעיה היא שלא כולם יכולים לקבל אותה.

מאפייני הלוואה זו:

  • תקופת החזר של 5 שנים בלבד
  • בחצי השנה הראשונה להלוואה ניתן לשלב מסלול גרייס בו לא משלמים כלל על קרן ההלוואה
  • גובה הריבית הוא פריים פלוס 3%.
  • הלווה צריך להעמיד בטחונות נמוכים
  • ההלוואה לא כלולה במסגרת האובליגו

 

למי מיועדות ההלוואות בערבות מדינה?

לא כל בעל עסק יכול לקבל הלוואה בערבו מדינה. לאמיתו של דבר הביקוש לקבלת הלוואות אלו גבוה, למרות שמרבית הבקשות נדחות ורק קצת מהן מקבלות אישור. העסק צריך לעמוד בתנאים מסוימים כמו:

  • היסטוריית אשראי נקייה מפשיטות רגל, חובות לא מוסדרים ועיקולים
  • המחזור העסקי של העסק חייב לעמוד מתחת לתקרה של 100 מיליון ₪ בשנה (יש הלוואות המגבילות את התקרה ל-25 מיליון בלבד).
  •  התנהלות עסקית תקינה – הבקשה לקבלת ההלוואה נבחנת בוועדה מיוחדת הבודקת את הפוטנציאל העסקי של העסק וכך רק אם הוצגה התנהלות עסקית תקינה נעשית על פי תוכנית עסקית מקצועית ומסודרת, העסק יזכה לשלב הבא.

 

איך מקבלים הלוואה כזו?

הלוואה בערבות מדינה אמנם ידועה כהלוואה בעלת תנאים אטרקטיביים, אך הדרך לקבלתה נחשבת למייגעת… נציין שוב שלא כל מי שמגיש בקשה לקבלת ההלוואה זוכה לקבל אותה, הביקוש להלוואות אלו הוא עצם ורק חצי מהמבקשים זוכים לקבל תשובה חיובית.

 

הגשת הבקשה באופן עצמאי

כל אחד יכול להגיש את הבקשה באופן עצמאי על ידי כניסה לאתר הקרן, מילוי הטופס וצירוף המסמכים הרלוונטיים. חשוב למלא כל פרט בגלל ריבוי הבקשות המוביל לסינון מדוקדק עוד יותר בשלו פרט חסר עלול לשלול את סיכויי הבקשה.

 

ליווי מקצועי בהגשת הבקשה

מי שההלוואה חשובה לו, יפנה למומחה לגיוס מימון שיגיש עבורו את הבקשה. היועץ יבדוק את המצב הנתון, יבנה עבורכם תוכנית עסקית מותאמת ומדורגת וכך סיכויי הצלחה יעלו בהתאם.

 

הבקשה להלוואה צריכה להיות מוגשת בצורה נכונה מקצועית על פי דרישות הקרן. הבקשות עוברות בחינה מדוקדקת וברגע שחסר פרט אחד קטן בטופס הבקשה, הבקשה נדחית הצידה וחבל. אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה זו, השקיעו בהגשת הבקשה ופנו למומחה בתחום המימון שיבנה עבורכם תוכני עסקית מסודרת עם יעדים ומטרות עסקיות ברורות ויעילות לקידום. בקשה שתכלול את כל הפרטים הנדרשים ותוגש בצורה מקצועית, תזכה לסיכויי הצלחה גבוהים יותר.

 

מה אורך התהליך?

הלוואות בערבות מדינה עוברות תהליך ארוך עד שהלווה מקבל אותן… הבקשה צריכה להיות מוגשת בצורה נכונה, לאחר מכן היא עוברת בחינה מדוקדקת ואם היא זוכה לעבור אותה היא עוברת לבחינת וועדות ייעודיות נוספות. כל התהליך הזה יקח מספר חודשים. יש מי שהיה צריך להמתין שלושה חודשים, ויש מי שתוך חודש כבר הספיק לקבל את הכסף. אין לכך כללים ברורים. אם אין לכם את טווח הזמן הנדרש לקבלת תשובה, התייעצו עם מומחה לגיוס מימון שיבדוק מהו פתרון המימון המתאים ביותר ליכולות שלכם.

 

בממוצע, אורך התהליך כחודש וחצי עד חודשיים. יועץ עסקי טוב ידע לקצר לכם את התהליך בזכות מלוי הטפסים בצורה נכונה ומלאה, כך שלא יוצרו חוסרים ודרישות להצגת מסמכים נוספים.

 

מה גובה הסכום שניתן לקבל?

גובה הסכום שניתן לקבל בהלוואה זו מוגבל לחצי מיליון ₪ או ל-8% מהמחזור השנתי של העסק עצמו – על פי הסכום הגבוה מביניהם

 

.מה שחשוב לדעת על הלוואות בערבות מדינה

מדובר בהלוואות משתלמות שקצת קשה להשיג אותן והן מלוות בבירוקרטיה רבה. המדינה ערבה ל-70% מסכום ההלוואה, כך שהלווה יאלץ להביא איתו 25% מגובה ההלוואה כבטוחה, ללא בטוחו לא תינתן הלוואה.

 

כאשר מדובר בהלוואה הנדרשת לצורך הקמת עסק, יהיה צורך אך ורק בבטוחה של -10%. וזאת כדי לקדם הקמה של עסקים נוספים בישראל.

 

בקשה המוגשת באופן מקצועית בליווי של איש מקצוע, תזכה לסיכויים גבוהים יותר. לא כדאי להגיש בקשה כזו באופן עצמאי.

 

מי שקיבל סירוב לקבלת ההלוואה הזו, יוכל להגיש בקשה נוספת לאחר חצי שנה באותו גוף מימון או תוך 45 יום בגוף מימון אחר.

 

מוזמנים להעלות את סיכויים הבקשה שלכם ולפנות לצוות אהד וייס – ייעוץ משכנתאות וגיוס מימון לעסקים. אחוזי ההצלחה שאנו זוכים להם מדברים בעד עצמם. מוזמנים להיות חלק מזה!

 

מדובר בהלוואה שניתנת על ידי גופי מימון מסוימים. על 70% מגובה ההלוואה המדינה ערבה. על 25% נוספים, הלווה צריך להביא בטוחות. תודות לערבות המדינה להלוואה, גובה הריבית על ההלוואה נמוך משמעותית ביחס לריבית הממוצעת על ההלוואות העסקיות.

הלוואות אלו זוכות לביקוש רב בגלל המאפיינים שלהם:

  • ניתן לפרוס אותן ל-5 שנים
  • ריבית נמוכה יחסית – פריים + 3%
  • אין צורך בבטוחות רבות
  • ההלוואה לא נכללת באובליגו העסקי
  • ניתן לשלב מסלול גרייס על חצי השנה הראשונה.

כל בעל עסק יכול להגיש בכוחות עצמו בקשה לקבלת הלוואה מהקרן בערבות המדינה. כדי לייעל את הבקשה ולהעלות את הסיכויים להצלחתה, פונים לאיש מקצוע מומחה לגיוס מימון לעסקים שיבנה תוכנית עסקית על פי דרישות הקרן, כזו שתבהיר את הפוטנציאל העסקי הגלום בעסק ותאפשר לבעל העסק לראות את המטרות העסקיות שלו בצורה ברורה שגם תמקד אותו וגם תאפשר לו לקבל מימון. מוזמנים לפנות לצוות שלנו לקבלת ליווי מקצועי.

 

הלוואה בערבות מדינה
הלוואה בערבות מדינה
לשיתוף המאמר לחצו:

אהד ויס בפייסבוק | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תמונת פרופיל אהד ויס
אהד ויס,
יועץ משכנתאות מורשה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם אהד ויס >>
ההלוואה מיועדת אך ורק לבעלי נכסים בשיעבוד נכס >>