Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תפריט

הלוואה קטנה למסורבים

מסורבי הלוואה מכירים את המצב הלא נעים הזה… הם זוקים לכסף בדחיפות, אבל המצב הכלכלי שלהם לא מאפשר להם לקבל את ההלוואה וגופי המימון מסרבים לאשר להם הלוואה. אם אתם מסורבי הלוואה, כדאי שתכירו א האופציה לקבל למרות הסירוב הלוואה קטנה למסורבים. בטווח הארוך ניתן "להיפטר" מ"תגית המסורבים" ולזכות בהלוואות עליהן קיבלו בעבר את הסירוב. באדיבות אוהד וייס – ייעוץ משכנתאות, ריכזנו עבורכם כאן מידע בנושא. על כל שאלה נוספת, אתם מוזמנים לפנות לצוות המשרד שישמח להנגיש לכם מידע נוסף ומדויק לכם.

 

למה מקבלים סירוב להלוואה?

כדי לקבל הלוואה, צריך לעמוד בקריטריונים מסוימים. מי שלא עומד בכל הקריטריונים הנדרשים, לא יצליח לקבל את ההלוואה. הסירוב למתן ההלוואה יכול להתקבל ממגוון סיבות. כאשר מקבלים סירוב כזה, הצעד הראשון שחשוב לעשות הוא לבדוק מהי הסיבה לסירוב שהתקבל. אם לא תדעו את הסיבה, לא תדעו איזה בעיה תדרשו לפתור בכדי להנות מהלוואה בכל זאת.

ישנן מספר סיבות מדוע גופי מימון מסרבים לבקשה להלוואה. סיבות אלו יכולות להשתנות בהתאם לקריטריונים של גוף המימון, לסוג ההלוואה ולנסיבות הספציפיות של הלווה. ריכזנו כאן מספר סיבות נפוצות לדחיית הלוואות:

 

היסטוריית אשראי

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר הוא היסטוריית האשראי של הלווה. אם ללווה יש דירוג אשראי נמוך המעיד שקיימת היסטוריה של איחור בתשלומים, הלוואות רבות או פשיטת רגל, זה עלול להוביל לדחיית הלוואה.

 

הכנסה לא מספקת

גופי המימון מעריכים לעתים קרובות את יכולתו של הלווה להחזיר את ההלוואה. אם הכנסתו של הלווה אינה מספיקה לכיסוי תשלומי ההלוואה, הדבר עלול לגרום לסירוב. בכל בקשת הלוואה גופי המימון בודקים את יחס ההחזר, כל עוד וגובה ההחזר הצפוי גבוה מידי ביחס להכנסה הפנויה הקיימת, יתכן ויסרבו לאשר את ההלוואה.

 

גובה ההכנסה הפנויה

לפעמים יש אמנם הכנסה גבוהה, אך מרביתה מנוצלת לסילוק הלוואות והתחייבויות שוטפות, מה שהופך את ההכנסה הפנויה לנמוכה ביחס להחזר החודשי הצפוי כפי שציינו נקודה קודם לכן. מבחינת גופי המימון יש סיכון גבוה בהענקת הלוואה במצב כזה.

 

מצב תעסוקתי

תעסוקה יציבה נחשבת לגורם חיובי במתן ההלוואה. אם ללווה יש היסטוריה של שינויים תכופים בעבודה או תקופות בהם היה מובטל, גוף המימון מתייחס לכך כמו אל דגל אדום שצריך להיזהר ממנו.

 

חוסר בטחונות

הלוואות רבות דורשות בטחונות להבטחת החזר ההלוואה. אם ללווה אין מספיק נכסים כדי להציב כבטוחה או אם הביטחונות נחשבים כלא מספקים, ההלוואה עלולה להידחות והלווה יקבל סירוב להלוואה.

 

בקשה לא מלאה או לא מדויקת

שגיאות או השמטות בבקשת ההלוואה עלולות להוביל לדחייה. ללווים חשוב לספק מידע מדויק ומלא בעת הגשת בקשה להלוואה. אם הבנק זיהה שחסר מסמך המאמת את הצהרות ההכנסה שלכם לדוגמא, הוא יכול לסרב להלוואה רק בגלל זה…

 

מטרת ההלוואה

לחלק מגופי המימון יש קריטריונים ספציפיים לגבי מטרת ההלוואה. אם השימוש המיועד בכספים אינו תואם את מדיניות הגוף המלווה, ייתכן שהבקשה תידחה.

 

בעיות רגולטוריות

גופי המימון המלווים חייבים לעמוד בתקנות בנק ישראל ומטבע הדברים קיימות הגבלות על סוגים מסוימים של הלוואות או על פרופילי לווים. אם ההלוואה מפרה הנחיות רגולטוריות כלשהן, היא תקבל סירוב. זה יכול להיות בקשת אחוז מימון גבוה מעל המותר, דירוג אשראי נמוך, יחס החזר לא מספק, משכנתא לא מספיק יציבה וכו'.

 

הערכת סיכונים

גופי המימון המלווים מעריכים את הסיכון הנלווה למתן ההלוואה. אם הפרופיל הפיננסי של הלווה נחשב למסוכן מדי, או שהוא יתמחר את הריבית על ההלוואה במחיר גבוה, או שהוא יסרב לאשר את ההלוואה.

 

חשוב ללווים להבין את הקריטריונים והדרישות הספציפיות של גוף המימון המלווה בכדי לטפל בכל נושא שעלול להוביל לדחיית הלוואה אפילו עוד לפני הגשת הבקשה. בנוסף, לפונים יש את הזכות לברר את הסיבות לדחייה, ובמידת האפשר, לפעול כדי לטפל בבעיות אלו עבור בקשות להלוואה עתידיות.

 

איך מטפלים בסיבות לסירוב הלוואה?

הטיפול בסירוב הלוואה כרוך בהתייחסות לגורמים הספציפיים שהובילו לסירוב. הנה כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לטפל בסיבות הנפוצות לדחיית הלוואות:

 

עיינו בדוח האשראי שלכם

כדי להבין את הגורמים שהובילו אתכם לקבל דירוג אשראי נמוך, תצטרכו לבדוק א הדו"ח האישי שלכם. האם יש לכם שגיאות בדו"ח? האם יש נתונים שניתן לשפר בכדי לקבל דירוג טוב יותר? וכן הלאה.

 

שפרו נתוני אשראי

בצעו תשלומים בזמן על החובות הקיימים שלכם כדי לשפר את היסטוריית התשלומים הקיימת. הפחיתו את יתרות כרטיסי האשראי כדי להפחית את יחס ניצול האשראי. הימנעו מפתיחת חשבונות אשראי חדשים בטווח הקצר ללא צורך ופעלו לשיפור נתוני האשראי ככל הניתן. שלמו את החובות הקיימים כדי להגדיל את גובה ההכנסה הפנויה. לצורך כך תוכלו לבצע מחזור משכנתא או איחוד הלוואות. נסו לשמור על תעסוקה יציבה כדי להפגין ביטחון תעסוקתי.

 

הגדילו את ההכנסה שלכם

בדקו הזדמנויות להגדלת ההכנסה, אולי תוכלו לקחת על עצמכם עבודה במשרה חלקית או פרילנסר. אל תהססו לבקש העלאה או קידום בעבודה הנוכחית.

 

ספקו בטחונות נאותים

אם ההלוואה דורשת בטחונות, יש לוודא שערך הבטחונות מספיק. שקלו להוסיף נכסים נוספים כבטוחה במידת האפשר.

 

השלימו את המידע החסר

ודאו שכל המסמכים הנדרשים מסופקים ומעודכנים. בדקו מהן הדרישות רגולטוריות לסוג ההלוואה שאתם מחפשים. הלוואה קטנה למסורבים היא הלוואה שתוכלו לקבל בתנאים מסויימים.

 

הערכה מחדש של מטרת ההלוואה

אם מטרת ההלוואה הייתה גורם בסירוב, שקלו אם יש שימושים חלופיים לכספים המתיישרים עם המדיניות של המלווה.

 

קבלו ליווי מקצועי

פנו ליועץ משכנתאות מומחה בגיוס הלוואות למסורבים. הוא יבדוק את הסיבת לסירוב, ימפה את הנתונים כנדרש ויפעל יחד איתכם לתיקון התדמית שנוצרה בגופי המימון. אל תוותרו על הכוונה מותאמת אישית.

זכרו שהטיפול בסיבות לדחיית הלוואה עשוי להימשך זמן השינויים הדרושים ונדרשת סבלנות לכך למרות זאת, ניתן לקבל הלוואה קטנה למסורבים גם במצב כזה.

 

מי מעניק הלוואה קטנה למסורבים?

לרוב, הבנקים השונים כפופים לנהלי בנק ישראל ולכן הם לא אשרו הלוואות למסורבים "טריים" אך גופי מימון חיצוניים כמו קרנות אשראי פרטיות, בהחלט יאשרו הלוואה קטנה למסורבים. מדובר בהלוואות של אלפי עד עשרות אלפי שקלים בודדים (ולא כמה מאות) אותם גופי מימון אלו מציעים כמעט ללא בדיקה של הלווה. במקרים מסוימים הלוואות אלו מומלצות.

 

שאלות ותשובות בנושא הלוואה קטנה למסורבים

הלוואות למסורבים הן בדרך כלל יקרות יותר מבחינת הריבית הנלווית להם. הגוף המלווה מעריך את הסיכון הנלווה למתן ההלוואה וכך הוא מתמחר את ההלוואה בריבית גבוהה יותר. בנוסף, לא קל לגייס הלוואות כאלו וכדי לקבל אישור להלוואות אלו חשוב לדעת איך להגיש את הבקשה בצורה נכונה מקצועית. את זה לא כל אחד יודע לעשות וחשוב לפנות דווקא אל איש מקצוע מומחה בגיוס הלוואות למסורבים…

הלוואות אלו מוצעות על ידי מגוון גופי מימון פרטיים. לרוב, הבנקים לא יאשרו הלוואות למסורבים וגופי המימון שיציעו הלוואות אלו הם גופי מימון שלא כפופים לנהלי בנק ישראל. זה יכול להיות חברות אשראי, חברות מימון חיצוניות ועוד. 

לפעמים לווים טועים לחשוב שאם הם קיבלו סירוב להלוואה, עליהם לפנות לעוד גופי מימון עד שתימצאו גוף מימון שיאשר להם את ההלוואה שביקשו. וכאן טמונה טעות יסודית. אם גוף המימון סירב לאשר לכם הלוואה, יש לו סיבה לכך. כל עוד והסיבה לכך לא תוסדר, הסירובים ימשיכו להגיע ועדיף להימנע מהם. לכן, במקרה כזה חשוב לבדוק מה המניע לסירוב. לאחר שיודעים מה הסירוב להלוואה, יש לפעול לפתרון אותה בעיה שהובילה למתן הסירוב. אם תנהגו אחרת, אתם יכולים למצוא את עצמכם מקבלים סירוב אחר סירוב ולא מבינים למה. וחבל. חכם עיניו בראשו. בשביל זה פונים ליועץ פיננסי מומחה במציאת פתרונות מימון למסורבי הלוואה. כי גם מי שקיבל סירב להלוואה יכול להנות ממגוון מקורות מימון.

 

הלוואה קטנה למסורבים
הלוואה קטנה למסורבים
לשיתוף המאמר לחצו:

אהד ויס בפייסבוק | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תמונת פרופיל אהד ויס
אהד ויס,
יועץ משכנתאות מורשה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם אהד ויס >>
ההלוואה מיועדת אך ורק לבעלי נכסים בשיעבוד נכס >>