Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תפריט

הלוואה כנגד נכס

בתור בעלי נכס, אתם יכולים לנצל את הנכס שלכם לקבלת מימון לכל מטרה שתבחרו. הלוואה כנגד נכס מאפשרת למשכן נכס קיים ולקבל תמורתו הלוואה בשווי של עד 70% מערכו. מי יכול ליטול על עצמו הלוואה כזו, מה התהליך הנדרש לקבלת ההלוואה ואיך ניתן להוזיל בה את מחיר הריבית, על  נושא זה ריכזנו כאן מידע מקצועי. על כל שאלה נוספת, אתם מוזמנים לפנות אלינו, צוות אוהד וייס ישמח לתת לכם מענה מדויק למקרה שלכם.

 

מהי הלוואה כנגד נכס?

אם יש לכם נכס נדל"ן, אתם יכולים לשעבד אותו לגוף מימון בכדי לקבל הלוואת משכנתא. הלוואה כנגד נכס היא הלוואת משכנתא הניתנת בתמורה לשעבוד נכס. אם אתם מגיעים לבנק ליטול משכנתא, תצטרכו לשעבד את הנכס שבבעלותכם / שאתם מתכננים לרכוש לבנק. כך הבנק מקבל זכויות בנכס, נרשמת הערת אזהרה לטובתו ובמקרה בו הלווה לא מצליח לעמוד בהתחייבויותיו, הגוף המשעבד (הבנק) רשאי לממש את זכויותיו בנכס ולמכור אותו בהתאם לחוק, לכיסוי החוב שהצטבר.

 

הלוואת משכנתא נלקחת למגוון מטרות תמורת שעבוד הנכס הקיים. היא יכולה להילקח עבור נכס קיים וגם לצורך מימון הרכישה. הלוואה כנגד נכס משמעותה הלוואה על נכס הנמצא בבעלות הלווה. רבים מכנים הלוואה זו בשם "משכנתא לכל מטרה". ואכן, הלוואה זו ניתנת כמעט עבור כל מטרה.

 

למי הלוואה כזו תתאים?

לאל לכל אחד יש נכס משלו. אם אין לכם נכס נדל"ן שנמצא בבעלותכם, לא תוכלו ליטול הלוואה כנגד נכס וממילא כדי לגייס מימון או הלוואה בסדר גודל כזה, תצטרכו למצוא פתרונות מימון אחרים. הלוואה זו מתאימה למי שיש לו נכס נדל"ן נקי ממשכנתא או בעל משכנתא נמוכה במיוחד.

 

מלבד בדיקת הנכס עצמו, הלוואה כזו לא תתאים לכל אחד מבחינת יכולת ההחזר. לא לכל אחד יש יכולת להתחייב לעוד החזר חודשי קבוע וכך, אם אתם יודעים שאתם לא יכולים לעמוד בדרישות התשלום, תצטרכו למצוא מוצא אחר.

 

יתרונות הלוואה כנגד נכס

להלוואת משכנתא זו יש יתרונות משמעותיים על פני הלוואות עסקיות אחרות ואם מישהו צריך ליטול הלוואה, הלוואה כזו תהיה משתלמת יותר עבורו.

 

הלוואה לכל מטרה

ברגע שיש לכם משכון טוב לבנק, הוא לא בודק יותר מידי מהי מטרת ההלוואה, הוא יודע שיש לכם את היכולת להחזיר את ההלוואה והוא גם מחזיק את הנכס כמשכון. כך הלוואות כאלו נלקחות למגוון רחב של מטרות כמו מימון חופשה משפחתית, מימון לימודים גבוהים, מימון שיפוץ הבית, מימון טיפולים רפואיים יקרים, איחוד הלוואות, או אפילו סיוע לילדים ברכישת דירה עבור לקיחת משכנתא חדשה.

 

ריבית זולה יותר

ביחס להלוואות עסקיות, הלוואות המשכנתא הן ההלוואות בעלות הריביות הזולות ביותר. ריבית עבור הלוואה למגורים תהיה זולה יותר מריבית עסקית. כך שאם אתם מעוניינים ליטול הלוואה להקמת עסק לצורך הדוגמא, וחשוב לכם לשלם על ריבית זולה, ישתלם לכם למשכן את הנכס שלכם ולהנות מריבית זולה במקום הלוואה עסקית יקרה.

 

פריסה ארוכת טווח

הלוואה כנגד נכס היא כמו כל הלוואת משכנתא וניתן לפרוס אותה לתקופה ארוכת טווח. הלוואות המשכנתא ניתנות לפריסה של עד 30 שנה! כך שגם מי שאין לו יכולת החזר טובה, יכול לקבל הלוואה זו אם הוא פורס אותה לטווח ארוך יותר ובכך הוא מפחית את גובה ההחזר החודשי הצפוי.

 

ניתנת למחזור

הלוואת משכנתא היא הלוואה הניתנת למחזור. אם הריביות בתקופה זו יקרות ואתם חותמים על הלוואה לעשרים שנה, אם לאחר שנה גובה הריבית יורד, יש לכם אופציה בכל שלב לבצע מחזור משכנתא ולהוזיל את מחיר ההלוואה…

 

תהליך לקיחת משכנתא כנגד נכס

כמו בכל לקיחת משכנתא, כדי ליטול הלוואת משכנתא, עליכם להשיג אישור עקרוני להלוואה. יהיה עליכם להגיש:

  • דפי חשבון עו"ש של 3 החודשים האחרונים
  • 3 תלושי שכר אחרונים
  • אישור רו"ח על ההכנסות ושומה אחרונה – לעצמאים
  • פרטים על הנכס הקיים – נסח טאבו, אישור זכויות וכו'.
  • פירוט יתרת משכנתא קיימת – אם על הנכס עדיין קיימת משכנתא.

 

לאחר שתקבלו אישור עקרוני, תוכלו להגיש את הבקשה בעוד בנקים ולנהל משא ומתן להוזלת ריביות המשכנתא. מדובר בשוק לכל דבר וצריך להכיר את האופציות להוזלת הריביות. כאשר יודעים לנהל משא ומתן בצורה נכונה, הלווה יכול למצוא א תעצמו נהנה מחיסכון של מאות אלפי שקלים. פנו ליועץ משכנתאות מקצועי שיעשה זאת עבורכם.

 

איך בוחרים יועץ משכנתאות מומחה לתחום?

תחום ייעוץ המשכנתאות הוא אכן לא מפוקח וכל אדם יכול לקום ולטעון שהוא יועץ משכנתאות. כדי להנות מהלוואת משכנתא זולה ומשתלמת, צריך לפנות אל יועץ מומחה בתחום, אחד עם ניסיון גם בגיוס הלוואות משכנתא מורכבות… אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו משלם מחיר יקר במשכנתא רק בגלל שלא פנה אל איש מקצוע מספיק מקצוען… אז על מה חשוב לשים דגש?

 

ניסיון

וודאו שלאיש המקצוע שאתם פונים אליו ישניסיון בגיוס הלוואות משכנתא מהסוג שאתם מעוניינים לקבל. אם אתם צריכים משכנתא לאיחוד הלוואות, וודאו שיש לו ניסיון שגיוס משכנתאות לאיחוד הלוואות ולא רק. הניסיון הוא הפרמטר קריטי ביותר. יכול להיות אדם מקצוען שעבר הכשרות וקיבל תארים, אך בשטח הוא לא צבר ניסיון וכל הידע שלו לא יושם בשטח…

מקצועיות

אתם רוצים לפנות ליועץ משכנתאות שלא ייבהל מהנתונים שלכם ויהיו לו את הכלים להשיג לכם משכנתא משתלמת בתנאים שלכם. כשיש מקצועיות, קל יותר להתנהל והיעילות גם היא גבוהה יותר.

 

שירות ואדיבות

אף אחד לא רוצה להרגיש שעושים לו טובה כשהיועץ אליו הוא פונה מנהל את תיק המשכנתא שלו… וודאו שאתם פונים ליועץ משכנתאות המעניק יחס אישי ושירות אדיב ויעיל. אם הוא לא כזה, אל תהססו להחליפו באחר… השוק מלא ביועצים ואתם לא צריכים "להיתקע" עם איש מקצוע שלא מספיק מבין אתכם.

 

מחיר

סעיף המחיר יכול להיות מאוד מבלבל. מצד אחד, כל אחד רוצה לשלם כמה שפחות על היעוץ שהוא מקבל. מצד שני, זול שווה זול… לפני בחירת היועץ, בדקו מה כלול במחיר. האם המחיר של הייעוץ כולל טיפול במשכנתא לאורך כל התהליך או שמדובר במחיר ראשוני לשלב גיוס האישור העיקרוני?

 

ההמלצות בשטח הן אלו שהכי צריכות לעניין אתכם. אל תהססו לפנות אל חברים ובני משפחה ולהתעניין על יועץ משכנתאות מומלץ. בסופו של דבר, חווית הלקוח היא זו שיכולה לשקף לכם את רמת השירות והיעילות.

 

תשובות לשאלות נפוצות

מהי הלוואה כנגד נכס?

הלוואה כנגד נכס היא הלוואת משכנתא הניתנת תמורת שעבוד נכס קיים לכל מטרה שהיא. הגוף המלווה מקבל את הנכס למשכון וכל עוד וההלוואה לא מסולקת, יש לו זכויות בנכס.

 

מה גובה אחוז המימון שניתן לקבל בהלוואה כנגד נכס?

הלוואה זו ניתן לקבל בדרך כלל על אחוז מימון של עד 70%, מקסימום. כמובן שאם יש לכם משכנתא על הנכס, תצטרכו לנכות את המשכנתא מגובה אחוז המימון שניתן לקבל.

לשיתוף המאמר לחצו:

אהד ויס בפייסבוק | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 53 ביקורות
js_loader
תמונת פרופיל אהד ויס
אהד ויס,
יועץ משכנתאות מורשה
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם אהד ויס >>
ההלוואה מיועדת אך ורק לבעלי נכסים בשיעבוד נכס >>